זרקור

להפוך כל רהיט של איקאה – למשהו משלך | זרקור מאיה כהן רפפורט בעלת המותג Ma Façon מה פאסון

תגובות |shay|

כולנו מכירים היטב את מוצרי איקאה האהובים, ויכולים לזהות אותם בכל פינה (כמעט בעיניים עצומות…), אבל אין ספק שהיינו רוצים לתת להם איזה טאצ’ מיוחד, לעשות מעין ‘טוויסט בעלילה’ ולהפוך אותם לשלנו בלבד: למוצרים עם אופי, שמבטאים את הייחודיות שבנו ואת הקסם שכל אחד מאיתנו מביא לעולם הזה בעצמו. את זה בדיוק מציעה היום­­ מאיה כהן רפפורט בעלת המותג ‘Ma Façon מה פאסון’.

“לאחר השירות הצבאי, נסעתי לצרפת לעשות קורס בסורבון”, היא מספרת. “ארבעה חודשים של הרפתקה הפכו ל־15 שנות מגורים בפריז. למרות לימודים אקדמיים של תולדות האומנות ואדריכלות פנים, היה לי המזל לעסוק מבחינה מקצועית בתחומים מגוונים ושונים (כמו לעבוד ב־Christie’s, בית מכירות פומביות גדול, גלריות ועוד), ובהמשך הקמתי עסק של עיצוב והפקת אירועים. לפני שנתיים שבתי לארץ, מלווה בבן זוג, בשני ילדים ובהמון חוויות. כיום אני בעלת העסק והמעצבת של ‘מה פאסון'”.

מאיה כהן רפפורט בעלת המותג ‘מה פאסון’ | צילום: שמרית שבתאי

צילום: טל סיון-ציפורין

כיצד ‘התגלגלת’ אל העסק?

“כאשר קנינו את הדירה הראשונה שלנו, כמו כל זוג צעיר בתחילת דרכו, עשינו מאמץ כלכלי גדול, והייתי צריכה לחשוב על פתרונות עיצוביים מותאמים לתקציב. הרבה מהריהוט שקנינו או ששמרנו היה ריהוט של איקאה, שעיצבתי מחדש כדי שיתאים לדירה. היה לי חשוב לעצב רהיט שדומה לי, לעיצוב הבית שלנו, ולתת לו מראה ייחודי ואיכותי. התוצאה הייתה יפה, ומותאמת והרבה יותר למה שחיפשנו.

הרעיון להקים עסק הגיע כאשר חברים בקשו ממני לעצב גם את רהיטי האיקאה שלהם, וכאשר הגענו לארץ, החלטתי שזה הזמן הנכון להחיות את הרעיון. אז הקמתי את ‘מה פאסון'”.

צילום: טל סיון-ציפורין

 

ספרי על הרעיון שמאחורי ‘מה פאסון’, על התפיסה שמובילה אותך

“בגלל שאיקאה מוצלחת כל כך במתן מענה על צרכים שונים, ניתן למצוא את אותו הרהיט שיושב אצלך בסלון גם בבית של מישהו בלונדון או בקנדה. אני רציתי למצוא דרך להפוך את הרהיט לאישי יותר ולתת לרהיטים לגדול עם אנשי הבית שגרים בו, לתת לו לעבור זמנים, להשתנות ולצבור חוויות.

‘מה פאסון’ פונה לכל לקוחות איקאה שרוצים לעצב את הרהיטים שלהם בטאצ’ אישי. אנחנו מציעים פתרונות מודולריים מותאמים לפי הרצון והתקציב. למשל, ניתן להזמין דלתות שונות, לעצב רק את המעטפת והרגליים של המוצר או אפילו רק להשתדרג בידיות חדשות. קלות השינוי וההרכבה מאפשרת גם לרהיט לגדול ולהשתנות עם הצרכים (כאשר הנסיכה של הבית מפסיקה פתאום לאהוב ורוד, למשל). גם לעולם המשרדים, שבו יש הרבה רהיטי איקאה, ‘מה פאסון’ יכולה לספק הרבה פתרונות, למשל – להעניק חזות אחרת למשרד שרוצה למתג את עצמו.

נוסף על כך, לא מעט לקוחות הגיעו אליי ישירות מבלי שחשבו קודם לכן ללכת לאיקאה, ומאחר שהם אהבו את הקונספט ואת העיצובים – הם החליטו לרכוש את מסגרת הרהיט אצלם ולהשלים עם פריטים מותאמים של ‘מה פאסון'”.

צילום: טל סיון-ציפורין

 

מהי ההשראה שלך?

“אני אוהבת מאוד לטייל. מגיל קטן, היינו נוסעים כל המשפחה כתרמילאים למסעות לאזורים שונים בעולם – כמה שיותר רחוקים וכמה שפחות תיירותיים. נחשפתי מגיל צעיר לתרבויות שונות ואני מאמינה שזה מהדהד בי עד היום, ועוזר לי ביום־יום ובתור מעצבת בפרט, לשמור על ראש פתוח ולחשוב מחוץ לקופסה.

אני מתחברת לפשטות ולפונקציונליות שבעיצוב הנורדי. האקלים הנורדי הוליד עיצובים מזמינים ופרקטיים הבאים לידי ביטוי בצבע, בטקסטורה, בצורות אורגניות או בפטרנים. הטבע, ההשראה מעולם הבאוהאוס והאיכות האנושית הנלקחת בחשבון בעיצובים הללו, גרמה לי להתאהב בעיצוב הנורדי ולרצות לשלב אותו בעיצובים שלי”.

תמונה מתוך הפקת צבע השנה של Crazy Nordic | צילום: שמרית שבתאי

 

ספרי על פינה אישית בבית או על מוצר אהוב שיש סיפור מאחוריו

“אני מאמינה שכל בית מספר את הסיפור של המשפחה שחיה בו. אצלנו יש אסופה רחבה ומגוונת של פריטים שאספנו והתגלגלנו וגדלנו איתם – פריטים של מעצבים שאהבתי, פריטים מהטיולים שלנו בעולם, כמה יצירות אמנות, הרבה ספרים, פריטים שנשארו מהתקופה שהילדים היו קטנים יותר וכמובן – גם כמות בהחלט לא מבוטלת של פריטים ורהיטים מאיקאה.

הפינה האהובה עליי בבית היא כיסא הנדנדה שיש לנו בגינה. זה כיסא עץ לבן מקש בסגנון סקנדי­־בוהו שקבלתי מחברה כשעלינו ארצה, ושעבר כבר המון בתים, מאישה לאישה. בסוף כל יום ארוך בסטודיו אני נהנית לשבת עליו מול נוף השדות, לרבוץ ולנוח”.

צילום: שמרית שבתאי

תמונה מתוך הפקת צבע השנה של Crazy Nordic | צילום: אורית ארנון

שתפי בטיפ עיצובי מנצח

“אני חושבת שכשבאים לסטודיו צריך להגיע עם ראש פתוח. הרבה אנשים רואים תמונה של רהיט שאהבו ורוצים ליצור בדיוק את אותו הדבר. מכיוון שאני מאמינה שהרהיט צריך להיות מותאם אישית, הן לפנים והן לדיירי הבית ולצורכיהם, אני מציעה ללקוחות שלי לעצור לכמה דקות, לבחון את הצבעים והקולקציה, ולהעז ליצור רהיט שמותאם בדיוק להם.

מותר לשלב בין צבעים וחומרים, לבחור ידיות שונות או דוגמה מותאמת יותר. מכיוון שלא בכל מקום ניתנת בחירה לרהיט תפור לפי מידה, אם ניתנת האופציה – הרהיט צריך לדעתי באמת לשקף את הלקוח. המבחר בין הדוגמאות והצבעים הוא גדול, ואני נהנית לייעץ ללקוחות שמתלבטים.

לעיתים אני פוגשת בלקוחות שעיצוב הפנים שלהם מאוד חד־גוני ורגוע. במקרים כאלה אני אוהבת להציע להם לבחור בצבע חזק ודומיננטי (שיוכל לחזור גם בשאר חלקי הבית, באקססוריז קטנים). אני גם אוהבת להציע סקאלות של צבעי פסטל שונים, שניתן לגוון ולחלק בנגיעות בכל הבית. לבית מאוד עמוס ומלא בצבעים אני מציעה לבחור חריטה דומיננטית וצבע שקט יותר (כמו לבן או אפור) – החריטה נהיית כמו תחרה עדינה שמתאימה עצמה לבית שאוהב להקיף את עצמו בדברים, והצבע השקט לא מעמיס על העיניים”.

צילום: טל סיון-ציפורין

תמונה מתוך הפקת צבע השנה של Crazy Nordic | צילום: אורית ארנון

 

מה מניע אותך בעבודה?

“אני אוהבת מאוד לפגוש לקוחות ומעצבים ולעבוד איתם על הרהיטים שיתאימו להם. אני גם מאוד נהנית להיות בנגריה או במצבעה – יש משהו שפשוט ממגנט אותי וממלא אותי גאווה כשאני רואה את אחד המודלים שעיצבתי נוצר לי מול העיניים. בעתיד אני מקווה שהקולקציה שלנו תגדל, ואני חושבת ללא הפסקה על דרכים לפיתוח עיצובים ומוצרים חדשים. בעוד כמה שנים, אם מותר לי לחלום, הייתי רוצה לפתוח ‘מה פאסון’ גם באירופה וארה”ב”.

איך מזמין הלקוח מוצר בפועל?

“כל שעליו לעשות הוא לרכוש באיקאה מסגרת רהיט מקולקציית Besta אוPax , או לעצב רהיט שכבר ברשותכם ולפעול על פי השלבים הללו: 1- בחרו את העיצוב ואת צבע דלת הרהיט מהקולקציה של ‘מה פאסון’; 2- בחרו את מעטפת הרהיט (צדדים ולוח עליון להדבקה בעזרת דבק דו־צדדי וסיליקון שאנו מספקים); 3- בחרו רגליים וידיות להשלמת המראה. ההרכבה פשוטה, ברמת קושי דומה לזו של הרכבת רהיט איקאה”.

 

כמה פשוט – ככה יפה! זה כל הסיפור של מה פאסון, אשר הצליחה לפצח  את הנוסחה לרהיט מהמם, ייחודי ושווה לכל כיס

 

בואו להכיר ברשת:

לעמוד הפייסבוק של מה פאסון לחצו כאן

לעמוד האינסטגרם של מה פאסון לחצו כאן

לאתר של מה פאסון לחצו כאן